About

Lucie Tremblay

Lucie Tremblay

Présidente fondatrice

514-516-9633

Lucie Tremblay’s philosophy, which is reflected within her agency, is to always consider the human being in every aspect of her work :  whether in her business relationship or through her strategic development, this Human Orientation materialize. The idea is not to use universal strategies (one size fits all), but to develop unique campaigns, according to each client’s specific target. For Lucie, nothing is more important than the mutual trust that she was able to build with her clients throughout the years. It is important for her to contribute to the clients’ development and success with their business.

Lucie Tremblay has more than 30 years of experience in the field of retail and marketing. Moreover, her knowledge of media landscape allows her to always understand its evolution in order to always innovate. Her expertise is an advantage in the development of a successful campaign. With her agency, Lucie was able to build an enviable reputation in the media by always offering unique strategies to her clients.

Marie-Eve Chartrand

Marie-Eve Chartrand

514-880-4851

Marie-Eve studied in Literature at UQAM before working in the media. In 2008, she joined TVA’s team before being recruited by the Media Creativity team of Quebecor, TVA Group’s parent company, where she was able to develop her knowledge of the field as a multiplatform project coordinator for 5 years.

This knowledge was enhanced later on when she joined the team in charge of the commercialization of content, where she would spent 2 years improving her knowledge of large-scale projects realization’s stakes in collaboration with Quebecor content program teams.

In 2015, with more than 7 years of experience in TVA and Quebecor’s large family, Marie-Eve was ready to start evolving within an agency and decided to follow Lucie Tremblay’s business adventure, AlterEgo Média, with the unique goal of contributing to her client’s success!

Alterego Media

Our mission : your success!

 

With our unique strategy and our sounded experience, combined with the diversified knowledge of our partners, we wish to take part in your company’s growth to unexpected limits. We will support you in the development of innovative and coherent opportunities when it comes to media positioning and in the identification of measurable targets, all while following our promise of excellence. With the ‘human orientation’ philosophy at the core of our actions, AlterEgo Média will be your success’ partner.

Advertising production

Advertising production

Database

Database

results monitoring

results monitoring

Development

Development

Marketing management

Marketing management

Press release

Press release

Strategic planning

Strategic planning

Media buying

Media buying

ALTEREGO BLOG

Welcome to our Blog!

Here we share short posts on several topics that will allow you to deepen your knowledge of the media landscape(this section is under development and is currently only available in French).

Le 11 juillet 2016 – Les motocyclettes et les véhicules cyclomoteurs

Cette semaine, dans le cadre de notre courte rubrique informative, nous nous attaquons à une industrie dont les ventes sont en hausse ces dernières années: les motocyclettes et les véhicules cyclomoteurs.  En effet, alors que le nombre de ventes semblait régresser à l’arrivée des années 2010, nous constatons une montée significative depuis ces cinq dernières années, avec plus de 16 800 unités neuves vendues au Québec en 2014.

Outre la vente de véhicule neufs, près de 163 000 motocyclettes ont été immatriculées en 2014 au Québec, ce qui fait du marché des pièces et des véhicules usagés une part importante de l’industrie.

D’ailleurs, saviez-vous que le Québec est la province canadienne ayant vendu le plus de motocyclettes neuves en 2014? Cela en fait sans aucun doute un pilier central de l’industrie au Canada. Avec plus de 200 concessionnaires agréés de moto au Québec, il est essentiel pour votre entreprise de se démarquer.

Contactez-nous pour savoir comment nous pouvons aider votre compagnie à développer une stratégie de placement média qui vous aidera à prendre votre place!

L’équipe AlterEgo Media

Le 27 juin 2016 – Stratégie de placement média

Voici quelques statistiques intéressantes à retenir qui pourraient être bénéfiques pour la stratégie de placement média de votre entreprise :

Au Québec, plus de 2,5 millions de personnes sont âgées de 55 ans et plus. Cela représente près de 31% de la totalité de la population québécoise.

De ce nombre, en moyenne 69,5% utilisent les média sociaux. Ils passent en moyenne jusqu’à 47 heures par semaine à écouter la télé, et 23 heures à écouter la radio.

Ce groupe d’âge, composant près du tiers de la population québécoise, n’est donc pas à négliger lorsque vous pensez à vos stratégies de placement média!

N’hésitez pas à nous contacter afin de discuter de la manière dont nous pouvons vous aider à transformer ces statistiques en une stratégie de placement média innovatrice et efficace pour votre entreprise!

L’équipe AlterEgo Media

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Lucie Tremblay

514-516-9633

Marie-Eve Chartrand

514-880-4851

Alex Chartrand

514-806-4851